During CES 2012, 3M’s Optical Systems Division set up a demonstration in the Sony Theater at the MGM Grand. Dave Lamb (Senior Physics Research Specialist) and Dave Iverson (Business Manager, LCD Television Business) discussed a consumer study sponsored by 3M and conducted by CBS Vision that bolstered 3M’s contention that using the company’s Vikuiti DBEF reflective polarizer film is a significant value add for TV brands. 

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3M、商魂たくましいです。技術的な説明と市場分析、さらにユーザー調査を基に、いかにDBEFフィルムが価値があるかというのをロジカルに説明しています。
CESでの3Mプレゼンテーションの記事、興味のあるかたは是非ご一読を。
さすがと思ったのは、"83% of males and 64% of females 55 years old and older said they would pay an average of $200 for such a set."と高齢者がDBEF有のセットの価値を認めたとの説明。
層別データー分析から、今後の高齢化社会とからめて、販売向上につなげさせようという論理展開。
日本の技術者にとって、このように技術=市場価値につなげる感覚を持つことが大切になっていると思います。